Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (3)

Hogeschool Gent (3)

KBR (3)

OPZ-Geel (3)

UCLL (3)

KDG (2)

PXL (2)

Thomas More Kempen (2)

Thomas More Mechelen (2)

UAntwerpen (2)

More...

Resource type

book (3)


Language

Dutch (3)


Year
From To Submit

2011 (3)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Mijn zelfportret : groepswerk rond zelfbeeld voor adolescenten met autisme
Authors: ---
ISBN: 9789044127713 Year: 2011 Volume: 3 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een boek over groepswerk voor jongeren met autisme om hen beter te begeleiden. Door over zichzelf te praten en naar anderen te luisteren onderzoeken ze hun eigen zelfbeeld en het beeld dat de anderen van hen hebben. Juist omdat autisme specifieke kenmerken heeft in de denkstijl, de communicatie en gevoelens is het van belang dat zijzelf en ook hun omgeving en met name hun ouders daarmee rekening leren houden. Het boek is een nauwkeurige uitwerking van de groepssessies, de informatie, de materialen en de technieken. Het hele concept is al diverse keren in de loop van de laatste jaren met succes uitgeprobeerd en als gevolg daarvan ook steeds verbeterd door medewerkers van instellingen die autisten begeleiden. Met een uitgebreide bibliografie. Het boek is bedoeld voor professionele begeleiders van autistische jongeren, die ook groepswerk willen gaan doen


Book
MediaWijs!? : jong en bewust op internet
Authors: ---
ISBN: 9789059328020 Year: 2011 Publisher: Sint-Niklaas Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit grappige, speelse boekje vind je heel wat coole tips over de moderne media. Surfen op internet, chatten, bloggen, googelen, sociale netwerken, skype, enzovoort. Lees dit boekje... en word mediawijs!


Book
Werk maken van leren : strategisch VTO-beleid in organisaties
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789044128215 Year: 2011 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zowat alle organisaties, zowel in de profit als in de social profit, opereren in een veranderende, turbulente omgeving. Staande blijven is een kwestie van het produceren en aanbieden van kwaliteitsvolle goederen en diensten, die in grote mate kennisintensief zijn. Medewerkers zijn dan ook "kenniswerkers" aan wie steeds meer en hogere eisen qua competenties en blijvende ontwikkeling worden gesteld. Hen aantrekken en vooral hen goed inzetten en houden, vereist dat werkend leren en lerend werken dagelijks hand in hand gaan. Dat op een geïntegreerde wijze tot stand brengen in een hedendaagse organisatie is de uitdaging van een strategisch ingebed leer- en VTO-beleid - Vorming, Training, Opleiding. Werk maken van leren biedt een visie en aanpak voor het voeren van een strategisch leer-en VTO-beleid. Zo komen onder meer aan bod: competentie- en talentmanagement, kennismanagement, redenen om te investeren in VTO, duurzame leerpatronen, VTO-beleidsplannen voor organisaties en medewerkers, optimalisering van opleidingen en het bevorderen van werkplekleren. Het boek is een praktische gids voor wie betrokken is bij het beleid van leren en VTO in organisaties: o.a. directies, VTO-coördinatoren, personeelsverantwoordelijken en opleidingsmanagers. Het biedt een leidraad voor het opstarten en verder optimaliseren van het leren binnen de eigen organisatie. Daarbij combineert het een wetenschappelijk onderbouwde benadering met een grote vertrouwdheid met de dagelijkse praktijk.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by