Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Een boek over groepswerk voor jongeren met autisme om hen beter te begeleiden. Door over zichzelf te praten en naar anderen te luisteren onderzoeken ze hun eigen zelfbeeld en het beeld dat de anderen van hen hebben. Juist omdat autisme specifieke kenmerken heeft in de denkstijl, de communicatie en gevoelens is het van belang dat zijzelf en ook hun omgeving en met name hun ouders daarmee rekening leren houden. Het boek is een nauwkeurige uitwerking van de groepssessies, de informatie, de materialen en de technieken. Het hele concept is al diverse keren in de loop van de laatste jaren met succes uitgeprobeerd en als gevolg daarvan ook steeds verbeterd door medewerkers van instellingen die autisten begeleiden. Met een uitgebreide bibliografie. Het boek is bedoeld voor professionele begeleiders van autistische jongeren, die ook groepswerk willen gaan doen
personen met een mentale beperking --- autisme --- groepswerk --- Psychiatry --- Orthopedagogics --- adolescenten --- zelfbeeld --- kinderen met een beperking --- orthopedagogiek --- #KVHB:Autisme --- #KVHB:Zelfbeeld --- 462.4 --- 376.44 --- Autisme --- Jongeren --- Methodiek --- Zelfbeeld --- Autisme ; adolescentie --- Identiteit ; adolescentie --- Autistische kinderen --- 616.2 --- Autistic children --- Education --- Behavior modification --- Identity (Psychology) --- Autism in adolescents --- PHL-Healthcare 12 --- begeleiding --- hulpverlening --- Adolescenten --- Groepswerk --- Identiteit --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Adolescent --- jeugd --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
In dit grappige, speelse boekje vind je heel wat coole tips over de moderne media. Surfen op internet, chatten, bloggen, googelen, sociale netwerken, skype, enzovoort. Lees dit boekje... en word mediawijs!
Internet --- Sociale media --- Gsm's --- 528.5 --- Cyberpesten --- Kinderen en computers --- Veiligheid --- 475.4 --- Chatten --- GSM --- Mediaopvoeding --- Sociale netwerken --- Kinderen --- Jeugd --- Sociaal netwerk --- Gsm --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Didactics of social education --- Mass communications --- Mobiele telefoon --- Jongere --- Computer architecture. Operating systems --- internet --- Gsm's
Choose an application
Zowat alle organisaties, zowel in de profit als in de social profit, opereren in een veranderende, turbulente omgeving. Staande blijven is een kwestie van het produceren en aanbieden van kwaliteitsvolle goederen en diensten, die in grote mate kennisintensief zijn. Medewerkers zijn dan ook "kenniswerkers" aan wie steeds meer en hogere eisen qua competenties en blijvende ontwikkeling worden gesteld. Hen aantrekken en vooral hen goed inzetten en houden, vereist dat werkend leren en lerend werken dagelijks hand in hand gaan. Dat op een geïntegreerde wijze tot stand brengen in een hedendaagse organisatie is de uitdaging van een strategisch ingebed leer- en VTO-beleid - Vorming, Training, Opleiding. Werk maken van leren biedt een visie en aanpak voor het voeren van een strategisch leer-en VTO-beleid. Zo komen onder meer aan bod: competentie- en talentmanagement, kennismanagement, redenen om te investeren in VTO, duurzame leerpatronen, VTO-beleidsplannen voor organisaties en medewerkers, optimalisering van opleidingen en het bevorderen van werkplekleren. Het boek is een praktische gids voor wie betrokken is bij het beleid van leren en VTO in organisaties: o.a. directies, VTO-coördinatoren, personeelsverantwoordelijken en opleidingsmanagers. Het biedt een leidraad voor het opstarten en verder optimaliseren van het leren binnen de eigen organisatie. Daarbij combineert het een wetenschappelijk onderbouwde benadering met een grote vertrouwdheid met de dagelijkse praktijk.
Competentiemanagement. --- VTO-beleid (Vorming Training Opleiding) --- Personnel management --- kennismanagement --- talentmanagement --- Planning (firm) --- Adult education. Lifelong learning --- organisatiestrategieën --- Didactic strategies --- competentiemanagement --- 65.012 --- #SBIB:316.334.1O350 --- #SBIB:316.334.2A86 --- Formation Opleiding --- Formation dans l'entreprise Werkplekopleiding --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Gestion des connaissances Kennisbeheer --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Talentmanagement --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Bedrijfsopleidingen --- #KVHB:Competentiemanagement --- #KVHB:Personeelsbeleid --- 367.2 --- 450.7 --- Competentiegericht onderwijs --- Leren --- Personeelsbeleid --- Professionalisering --- Training --- Werkplekleren --- competenties --- werkplekleren --- Levenslang leren --- 366.4 --- Competentiemanagement --- Kennismanagement --- Management strategie organisatie kennis leren --- 65.012 Methods --- Methods --- Onderwijs en economie --- Bijzondere arbeidsproblemen: arbeidsvorming, kredieturen, beroepsopleiding --- Opleiding en bijscholing --- Management ; algemeen --- PHL-Central Office 12 --- levenslang leren --- vorming --- Opleidingen --- Personeelsmanagement --- Talentontwikkeling --- Volwassenen --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Opleiding --- Volwassene --- Arbeidsmarkt
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|